Pasididžiuojanti Namų





Šeimininkė

gero maisto blog'as

Bazilikų džemas (atsargos žiemai)



Daiva sugundė mane išvirti bazilikų džemo (receptas rusų kalba).

Kadangi bazilikų auga ne tik balkone, bet ir darže, ilgai nedvejojau - išbandžiau. Ir galiu pasakyti, kad rezultatu likau patenkinta :-) Kaip visada - šiek tiek per saldu, bet taip būna visada :-) Tiesa, šį kartą nežinau, ar kitą kartą virdama šį džemą, mažinsiu cukraus kiekį :-) Bet kad įdėsiu daugiau baziliko - tai faktas! Nes šis bandymas buvo iš akies: bazilikų įdėjau tiek, kiek turėjau :-)

Pagal duotą receptą reikia paimti 3 pundelius baziliko. Tik niekaip nesupratau, kokio dydžio tie pundeliai turi būti? Parsivežiau iš daržo naminio baziliko, tiksliau gal laukinio, nes augo lauke, dar paėmiau naminio, auginto balkone, ir niekaip nesupratau, kaip iš jų padaryti tinkamo dydžio pundelius. Todėl padariau savaip: sunaudojau visus kiek turėjau tuo momentu :-). Recepte ir rašau, kiek sunaudojau šį kartą aš :-)

Džemui ėmiau dvigubą produktų normą. Gavosi 3 maži indeliai (net nežinau jų talpos, gal po 100 ml?) ir du didesni (matyt maždaug po 200 ml).


Reikės:

70 g bazilikų (pagal pradinį receptą 3 pundeliai. 1 pundelis - maždaug 2 pirštų storio puokštelė),
400 g uogienių cukraus (kitą kartą dėsiu paprasto),
200 ml vandens,
1 citrinos,
uogienių tirštiklio (dvigubai normai įdėjau 3 arb. šaukštelius).

Gaminimas:

Citriną nuplauti, nulupti geltoną žievę, supjaustyti kubeliais,



dėti į puodą, įberti cukrų, viską užpilti vandeniu bei virti ant nedidelės ugnies 5 min.

Tuo tarpu, jei reikia, nuplauti baziliko lapelius, nusausinti.


Lapelius sudėti į verdančią citriną


ir dar virti apie 20 min. Tuomet reikia tirščius nukošti.


Į skystimą įdėti uogienių tirštiklio (kiek reikia dėti - žiūrėkite ant pakelio), užvirti ir pavirti apie 5 min. (ant pakelio gali būti nurodytas kitoks virimo laikas. Aš naudojau "Alvo" tirštiklį). Sudėti į stiklainiukus, palaikyti apvertus apie 10 min.


Pastaba: neišmeskite nukoštų tirščių! Skaičiau, kad iš jų galima pasidaryti skanią arbatą. O aš paragavau ir maloniai nustebau - citrinos gabaliukai kaip saldainiukai :-)


O ir baziliko suvirę lapeliai labai skanūs ir traškūs, skanu kartu su citrina valgyti! O džemą bandžiau su sūriu, paprastu fermentiniu, skanu, bet kažko trūksta, norėčiau su "Džiugu" pabandyti, jo skonis aštresnis, manau, būtų pats tas :-). Pabandykite!

Skanaus!


Pranešimo autorė Rūta

Esu dviejų nuostabių vaikų mama. Naujų patiekalų fanė. Man taip patinka gaminti, kad iš kiekvienos kelionės į užsienį atsivežu ką nors, kas papildytų mano virtuvės rakandų kolekciją. Siūlysiu tau mano šeimai patikusius patiekalus ir konservavimo receptus. Visi mano gaminti valgiai išbandyti "lietuviškomis sąlygomis".

13 komentaras(-ai) :

  1. Aš išmokti daug pastabų su savo receptus ir. Dėkoju ir sveikinu besitos!

    (Aprendo mucho con tus recetas y comentarios.
    Gracias y felicidades
    Besitos!)

    (I learn a lot with your recipes and comments. Thank you and congratulations Besitos!

    AtsakytiPanaikinti
  2. Satisfecha de que soy util! :-)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Labai skanu. Dariau jau antrasyk, tik cukraus sumazinau perpus nei nurodyta recepte.

    AtsakytiPanaikinti
  4. Birute, ir kaip džemas žiemą stovi, kai cukraus sumažinai? Aš visuose kepiniuose mažinu cukraus kiekį, iki pusės, net uogienėse bandau mažinti :-) Tik šiame džeme nedrįsau... kažkodėl... :-)

    AtsakytiPanaikinti
  5. Labai vilioja šis džemas, nes mėgstu bazilikus, idėja puiki, tik nesugalvoju, su kuo jį tiktų vartoti...

    AtsakytiPanaikinti
  6. Aurelija, vakar kaip tik viriau džemą ir galvojau, kad reikia parašyti koks jis skanus su vafliais ir arbata ar kava. Aš pertepu vaflius, kelis sluoksnius - vaikams labai patinka :-)

    AtsakytiPanaikinti
  7. Sianien kaip tik pabandziau. Nu skonis tai kaip saldainiu :) Tik kad labai jau mazai man gavosi :(

    AtsakytiPanaikinti
  8. Aš, Jurgita, verdu iš karto 4 normas :-) ir tikrai ne vieną kartą verdu metams :-)

    AtsakytiPanaikinti
  9. Aciu turesiu galvoje :) Beje man labiau jauciasi citrina negu bazilikas. Visi labai stebejosi tokiu dzemu bet kai paragavo tai nesiliove gyre chi chi :) Kaip medus ;) Dar klausimelis. Aspyliau visa pokeli tirstiklio vienai normai. Ar tiek neper daug? :)

    AtsakytiPanaikinti
  10. Jurgita, mano galva, pakelis vienai normai tikrai per daug, jei tas pakelis didelis ;-) gal jūs perkate mažutį? dabar neturiu to tirštiklio, bet gal buvo kokių 50 g ar net 100 g? matyt, jūsų gavosi labai tirštas džemas?
    Išduosiu mažą paslaptį - aš baziliko dedu labai daug, tikrai nežiūriu į normą nurodytą, negailėdama įdedu daugiau :-) tai jaučiasi ir bazilikas ;-) skanaus!

    AtsakytiPanaikinti
  11. Anonimiškas2012-07-12 21:22

    Kadangi mėgstu virtuvėje eksperimentuoti pasikliaudama savo pojūčiais ir skoniu, tai gavosi štai tokia skani užtepėlė prie balto vyno, receptas paprastas: švieži bazilikai su žaliomis alyvuogėmis ir kriaušėmis,viską sudedame į dubenį ir sutriname trintuve,galima užlašinti citrinos, skanaus :)

    AtsakytiPanaikinti
  12. Jau galiu pasakyt kad su dvigubai mazesne cukraus norma dzemas laikesi puikiai. Beje as irgi baziliko dedu gausiai, tai tada citrina tikrai nepermusa skonio. Katik dar pasigaminau ateinantiems metams. Labai tinka prie varskes surio ir vaikai megsta su blynais.

    AtsakytiPanaikinti
  13. Pasiilgai šio džemo, šiemet neužaugo bazilikai :-(, likau be džemo. Skanaus visiems :-)

    AtsakytiPanaikinti