Pasididžiuojanti Namų





Šeimininkė

gero maisto blog'as

Sveikuoliški avižiniai sausainiai


Mano dukrelei gydytoja neleido valgyti kiaušinio, nė gramo! Todėl puoliau ieškoti įvairių patiekalų be kiaušinių.

Kadangi turbūt nei vienas mažylis negali apseiti be užkandžiavimo tarp valgių, tai pirmiausia susiradau sausainių receptą (šiame puslapyje). Akį patraukė tai, kad šiuos sausainius visi labai gyrė. Nutariau išbandyti ir pažiūrėti kas čia per stebuklas. Ir iš tiesų, sausainiai gavosi labai skanūs, tik man per saldūs (kitą kartą dėsiu mažiau cukraus). O ir malto imbiero man daugoka pasirodė, tai įdėjau tik 1 arbatinį šaukštelį - nemėgstu aš imbiero, bet visai nedėti neišdrįsau :-). Bet vat kokoso drožlių visai neįdėjau - pabijojau, kad dar ir riešutai nesukeltų mažajai alergijos.

Reikės:

250 g avižinių dribsnių,
125 g pirmos rūšies miltų,
175 g rudojo arba baltojo cukranendrių cukraus,
50 g razinų,
50 g kitokių mėgstamų susmulkintų džiovintų vaisių,
50 g džiovintų kokoso drožlių,
50 g saulėgrąžų branduolių,
žiupsnio druskos,
1,5 šaukštelio cinamono,
1,5 šaukštelio džiovinto imbiero miltelių,
½ šaukštelio šviežiai sutarkuoto muskato riešuto,
½ šaukštelio kepimo milltelių,
200 ml aromatingo augalinio aliejaus, pavyzdžiui, nerafinuoto saulėgrąžų (tokį ir naudojau - sausainiams suteikia chalvos skonio :-)),
150 ml vandens.


Gaminimas

Inde sumaišyti visus sausus produktus. Tuomet įpilti aliejų, gerai viską išmaišyti. Į gautą masę po truputį pilti vandenį, maišyti. Tešla turi būti pakankamai tiršta ir standi. 

Skardas iškloti kepimo popieriumi, šaukšteliu kabinti tešlos ir dėti į skardą. Tarp sausainių reikia palikti daugiau vietos, nes kepdami jie tęžta. 


Aš, paskaičiusi sausainius jau kepusių žmonių atsiliepimus, iš karto dėjau ne rutuliukus, kaip rekomenduoja receptą pateikusieji, bet krūveles, kurias paplojau šaukšteliu vos vos, kad būtų panašu į apvalaus sausainio formą.


Kepti iki 190 laipsnių įkaitintoje orkaitėje apie 20 min. Ką tik iškepę jie būna minkšti ir trapūs, todėl reikia juos palikti ataušti skardoje, o tada jau išimti. Atvėsę jie bus traškūs!

Nors buvo nurodyta, kad iš šio produktų kiekio turi gautis apie 24 sausainius, t. y. 2 skardos, bet man gavosi 3 skardos ir net apie 50 sausainių, ir tikrai ne mažiukų :-)


P. S. Į šiuos sausainius galima įdėti kokių tik norite priedų: ir moliūgų sėklų, ir sezamo, ir aguonų, ir kas tik jums patinka!


Skanaus!


Pranešimo autorė Rūta

Esu dviejų nuostabių vaikų mama. Naujų patiekalų fanė. Man taip patinka gaminti, kad iš kiekvienos kelionės į užsienį atsivežu ką nors, kas papildytų mano virtuvės rakandų kolekciją. Siūlysiu tau mano šeimai patikusius patiekalus ir konservavimo receptus. Visi mano gaminti valgiai išbandyti "lietuviškomis sąlygomis".

0 komentaras(-ai) :

Rašyti komentarą