Pasididžiuojanti Namų





Šeimininkė

gero maisto blog'as

Rauginti kopūstai (atsargos žiemai)


Kaip mano sesuo pasakė - pagaliau šiais metais bus ką valgyti! (suprask, praėjusią žiemą tėvai badu ją marino matyt ;-)) Taip ji pasakė pamačiusi, kad raugiame žiemai kopūstus. 

Reikės:

10 kg kopūstų (maždaug 4 galvos),
stiklinė spanguolių,
150-170 g druskos,
cukraus, jei kopūstai aitroki, bet negaliu net pasakyti kiek, nes pirkome rauginimui saldžius kopūstus,
kmynų,
800 g obuolių,
1 kg morkų (jei nepatinka, galima ir mažiau įdėti),

Iš nurodyto produktų kiekio priraugėme10 litrų puodą (galima naudoti ir kibirą).

Gaminimas:

Kopūstus supjaustyti, morkas sutarkuoti burokine tarka, obuolius perpjauti per pusę, išpjauti sėklalizdžius, jei negraži odelė, obuolius reikia nulupti, puseles galima dar perpjauti. Kadangi didelį kiekį kopūstų išmaišyti ir truputį apmaigyti rauginimo puode trūksta vietos, tai visą maišymo veiksmą atlikome atskirame inde, o tada jau dėjome į rauginimui paruoštą puodą: dalį kopūstų su morkomis, druska ir kmynais sumaišyti, keltą kartų pamaigyti tarp rankų (tik nestipriai), dėti į puodą, tuomet užberti spanguolių, įdėti obuolių, kitą dalį kopūstų apmaigyti, dėti į puodą, vėl dėti spanguolių ir obuolių. Taip sluoksniuoti, kol baigiasi produktai. Visą masę paspausti (sultys turi dengti kopūstus) ir paslėgti, pastatyti kambaryje 3-4 dienom, kad kopūstai surūgtų (labai svarbu ragauti, kad neperrūgtų).


Reikia nepamiršti, kad būtina nušluostyti susidarančias putas nuo kopūstų. Kai kopūstai pradeda rūgti, reikia kasdien pagaliu ar ilgu kočėlu subadyti kopūstus, kad išeitų oras.

Kai kopūstai yra tinkamai pasirauginę, puodą reikia statyti šaltai. O tada jau galima kepti pyragą su kopūstais, virti sriubą, troškinti kopūstus su dešrelėmis, daryti įdarytus pyragėlius ar kepti kibinus su daržovėmis :-)


Skanaus!

P.D.: Šis receptas patiko ir juo pasidalino delfi.lt ir Mamos dienoraštis.

Pranešimo autorė Rūta

Esu dviejų nuostabių vaikų mama. Naujų patiekalų fanė. Man taip patinka gaminti, kad iš kiekvienos kelionės į užsienį atsivežu ką nors, kas papildytų mano virtuvės rakandų kolekciją. Siūlysiu tau mano šeimai patikusius patiekalus ir konservavimo receptus. Visi mano gaminti valgiai išbandyti "lietuviškomis sąlygomis".

6 komentaras(-ai) :

  1. saunuoles!!!!
    o su kuom tarkavot kopustus?

    AtsakytiPanaikinti
  2. Ačiū :-)

    Kopūstus pjaustė tėtis, aš tik viena pusele pasidžiaugiau, kol tėtis kavos išgėrė :-)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Anonimiškas2011-12-11 14:25

    jei norit skaniu kopustu,cukraus dieti nereikia,nes jis pats gaminasi rugimo metu,nebent megstat astriaqi rugscius kopustus.

    AtsakytiPanaikinti
  4. na, man ir pernai labai skanūs buvo, be cukraus darėme, nes kopūstai saldūs buvo. Šiemet darėme su trupučiu cukraus, nes kopūstai nesaldūs - irgi labai skanūs gavosi, jau spėjome net visus suvalgyti :-) Man labai svarbu, kad kmynų būtų ;-)

    AtsakytiPanaikinti
  5. Man taip pat svarbu, kad būtų kmynų. O ir cukraus šiek tiek visada dedu. Kopūstų visada rauginu didesnį kiekį, dažnai valgom, visi mėgsta. Dar ir giminėms nuvežame. :) O tuo labiau skaičiau, kad rauginti kopūstai taip naudinga organizmui.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Tavo tiesa, Veronika. Kopūstai labai sveiki virškinimo traktui. Dar girdėjau, kad raugintų kopūstų sultimis galima gydytis spuogus 😀 Bet aš linkusi juos valgyti 😇

      Panaikinti