Pasididžiuojanti Namų





Šeimininkė

gero maisto blog'as

Trapūs sausainiai per mėsmalę


Turiu namie mėsmalę, tokią kaip tarybiniais metais buvo, mechaninę. Labai patiko man sukti rankenėlę, kai mama kepdavo sausainius per mėsmalę. Ypač patiko su citrina sausainiai, kad jaustųsi rūgštelė - primena atostogas prie jūros, Juodkrantėje, senuose mediniuose poilsio namuose :-). Nutariau išsikepti tokius sausainius, tik sūnus "neleido" kepti su citrina :-(, tai gavosi paprasti (geltoni) ir su kakava (rudi). Sako, kad skanūs. Bet man trūko rūgštelės... iki tobulų vaikystės prisiminimų...

Receptą radau internete (Klausimelis)

Reikės:

200 g margarino arba sviesto,
100 g grietinės,
sodos ant arb. š. galo arba 1 arb. š. kepimo miltelių,
150 g cukraus,
3 kiaušinių tryniai,
miltų.

Gaminimas:

margariną arba sviestą išsukti su cukrumi, kad ištirptų cukrus. Jei naudojate sodą, ją reikia sumaišyti su grietine, tuomet grietinę dėti į išsuktą margariną, įmušti trynius ir viską gerai išmaišyti iki vienalytės masės (galima ir mikseriu). Jei naudojate kepimo miltelius, juos reikia sumaišyti su miltais. Į mišinį po truputį berti miltus, kol tešla taps minkoma. Per daug dėti miltų nereikia, nes tešla taps per daug kieta. Tačiau ji turi būti kočiojama, jei neturite mėsmalės ir sausainius norite išspausti formelėmis arba supjaustyti norima forma. Tešlą pusvalandžiui dėti į šaldytuvą.

Atpjauti po gabalą tešlos, dėti į mėsmalę, formuoti norimo ilgio sausainius, dėti ant kepimo popieriumi išklotos skardos. Didelių tarpų tarp sausainių palikti nereikia, nes jie į šonus nesipučia :-)


Kepti apie 20 min. iki 200 laipsnių įkaitintoje orkaitėje.



Skanaus!


Pranešimo autorė Rūta

Esu dviejų nuostabių vaikų mama. Naujų patiekalų fanė. Man taip patinka gaminti, kad iš kiekvienos kelionės į užsienį atsivežu ką nors, kas papildytų mano virtuvės rakandų kolekciją. Siūlysiu tau mano šeimai patikusius patiekalus ir konservavimo receptus. Visi mano gaminti valgiai išbandyti "lietuviškomis sąlygomis".

7 komentaras(-ai) :

  1. patys nuostabiausi vaikystes sausainiai,aciukas jums.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Smagu, kai iškyla geri vaikystės prisiminimai :-) Man irgi tai patys skaniausi vaikystės sausainiai :-)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Anonimiškas2013-12-12 12:58

    nu tie tai,dovanokit, i suns kakucius panasus...:)

    AtsakytiPanaikinti
  4. gal nuotrauka ir nelabai vykusi, bet sausainiai skanūs :-)

    AtsakytiPanaikinti
  5. Man tai labai įdomūs tie žmonės, kurie prisistato kaip anonimai ir parašo, kokius nors nei šiokius, nei tokius komentarus... Matyt nedrįsta prisistatyti savo vardu, kad paskui gėda nebūtu ;o)

    AtsakytiPanaikinti
  6. Anonimiškas2014-02-20 12:28

    Naminiams sausaniams sodos deti nereikia. Pabandykit, pajusite skirtuma.

    AtsakytiPanaikinti
  7. Taip, jei tik yra kepimo miltelių, renkuosi juos. Bet yra buvę kelis kartus, kai namie neradau kepimo miltelių, teko sodos įdėti. O šiaip esu pastebėjusi, kad močiučių kartos kepėjai iš įpročio vis dar deda sodą, ne kepimo miltelius.

    AtsakytiPanaikinti